عرض تسلیت رییس دانشکده (فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی)
بسم الله الرحمن الرحیم خواهران و برادران ارجمند، اساتید و دانشجویان محترم دانشکده علوم قرآنی سبزوار سلام و احترام؛ فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، فرصتی برای تأمل در مکتبی است که ریشه در قرآن و عترت دارد. خداوند در قرآن میفرماید: « ...وَنَزَّلْنَا عَلَیْکَ الْکِتَابَ تِبْیَانًا لِکُلِّ شَیْءٍ وَهُدًى وَرَحْمَةً وَبُشْرَىٰ لِلْمُسْلِمِینَ»(نحل، ۸۹) قیام عاشورا، تجلی کامل بصیرت و جهاد تبیین است. امام حسین(ع) با تبیین حقایق، حتی در سختترین شرایط، نشان داد که روشنگری، رسالت همیشگی اولیای الهی است. در شب تاسوعا، حضرت عباس(ع) با رد اماننامه شمر، به ما آموخت که بصیرت یعنی تشخیص جایگاه خود در میدان حق و باطل، حتی اگر به قیمت جان تمام شود. اساتید و دانشجویان علوم قرآنی، به عنوان طلاب و مبلغان کلام وحی، بیش از دیگران مسئولیت تبیین و روشنگری در جامعه دارند. در شرایط امروز که دشمن با شبهات فراوان و جنگ ترکیبی، سعی در تحریف حقایق و ایجاد تفرقه دارد، تبیین و بصیرتافزایی وظیفهای همگانی، و به ویژه رسالت تخصصی جامعه قرآنی است. در این ایام، ضمن تعظیم شعائر حسینی، بر خود لازم میدانیم که با تمسک به قرآن و عترت، چراغ بصیرت و تبیین را در دانشگاه و جامعه روشن نگه داریم. «اللَّهُمَّ ارْزُقْنَا شَفَاعَةَ الْحُسَیْنِ یَوْمَ الْوُرُودِ، وَ ثَبِّتْ لَنَا قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ وَ أَصْحَابِ الْحُسَیْنِ» با احترام، علی عربی آیسک مسئول دانشکده علوم قرآنی سبزوار

نظر دهید